ایسکانیوز: حراج ملي انقلابي در عرصه معرفي هنر ملي

15 دسامبر 2014

ایسکانیوز:خالق هنر تخشيب برگزاري اولين حراج ملي را بهترين تجربه در حوزه اقتصاد هنر ارزيابي کرد و اين اتفاق مثبت را باعث ترغيب هنرمندان براي توليد آثار هنري جديد دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمدرضا توابي به عنوان مبدع هنر تخشيب، با ارزيابي مثبت نسبت به برگزاري حراج ملي تاکيد کرد: «با توجه به اينکه اولين بار بود که اين گونه حراج در سطح کشور برگزار مي شد، قطعا با آزمون ها و خطاهايي مواجه بوده، همانطور که تمام نوآوري ها چنين بوده و هستند. اما من روي هم رفته برگزاري اين حراج را مثبت ارزيابي کرده و اميدوارم حرکت هاي اينچنيني ادامه دار باشد.»
توابي که قصد خود را از ابداع هنر تخشيب معرفي دوران هاي طلايي هنر خوشنويسي و تذهيب مي داند، درباره تاثير  برگزاري حراج براي هنر و هنرمند گفت: « به طورکلي اگر حراج ها به درستي برگزار شوند، قطعا خيلي شبهات وارد به آن از بين خواهد رفت و حراج ملي يکي از اتفاقات مثبت در اين زمينه بود» وي در اين باره ادامه داد: «اولين اتفاق مثبتي که بعد از حراج مي افتد اين است که هنرمندان ترغيب خواهند شد تا آثار خود را در کشور خودشان ارائه دهند تا اثرشان در همانجا ماندگار شود. علاوه براين باعث معرفي و شناخته شدن هنرمند و اثرش مي شود.»

برای مشاهده متن خبر کلیک کنید.